Breaking

Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2017

Μαθητές ΕΠΑΛ Πρέβεζας: "Αισθανόμαστε μαθητές Β’ κατηγορίας" - Καμπουράκης: "Πρέπει κάποια στιγμή να πούμε την αλήθεια για τα ΕΠΑΛ" [photos]


Με παράταση της κατάληψης μέχρι... νεοτέρας, πορεία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πρέβεζας και συνάντηση με το Διευθυντή της υπηρεσίας Κωνσταντίνο Καμπουράκη, συνέχισαν οι μαθητές του ΕΠΑΛ Πρέβεζας τις κινητοποιήσεις τους για τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.


«Αισθανόμαστε μαθητές Β’ Κατηγορίας», «Οι αίθουσές μας έχουν προβλήματα το χειμώνα», «Μας καλούν να πάμε σε διπλανές πόλεις. Μας ρωτούν αν μπορούμε;», «Το ΕΠΑΛ είναι πάντα η… τελευταία τρύπα της φλογέρας. Γιατί εδώ (στο Β’ Λύκειο) είναι πάντα όλα φρεσκοβαμμένα και σε εμάς ποτέ», «Τα εργαστήριά μας είναι παλιά και μη λειτουργικά», ήταν ορισμένα από τα παράπονα των μαθητών που μεταφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης στους ρεπόρτερ του atpreveza.gr.



Αντιπροσωπεία των μαθητών συναντήθηκε με τον κ. Καμπουράκη και είχαν μία εποικοδομητική συζήτηση, ενώ οι μαθητές μοίρασαν και την παρακάτω ανακοίνωση:

«Όλοι εμείς μπήκαμε στα ΕΠΑΛ για να μάθουμε μία ειδικότητα, μία τέχνη και να μπορέσουμε να βρούμε αύριο μια δουλειά πάνω σε αυτό που μας αρέσει, να ακολουθήσουμε τα όνειρά μας. Την ίδια στιγμή τραβάμε ένα σωρό ζόρια, γιατί ταυτόχρονα δουλεύουμε, προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα εμείς και οι οικογένειές μας.

Η κυβέρνηση και ο Υπουργός έχουν μεγάλο θράσος να λένε ότι τα σχολεία φέτος λειτουργούν κανονικά και χωρίς προβλήματα. Αυτό που ζούμε εμείς τώρα δείχνει πως είναι μεγάλοι ψεύτες!

Αυτή είναι η ανάπτυξη που μας τάζουν! Και δεν είναι καθόλου δίκαιη για τους μαθητές των ΕΠΑΛ!

Φέτος, η Κυβέρνηση καταργεί και συγχωνεύει τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ. Δηλαδή, ενώ ήδη έχουμε ξεκινήσει μία ειδικότητα στο σχολείο που πηγαίνουμε, αυτή φέτος δεν υπάρχει, δεν μπορούμε να την ολοκληρώσουμε.

Μας λένε να βρούμε μία άλλη, άσχετη ειδικότητα, απλά για να τελειώσουμε το σχολείο. Στην πραγματικότητα μας πετάνε στο δρόμο, χωρίς δεύτερες σκέψεις και μας αναγκάζουν να βγούμε στη γύρα, να βρούμε τις ειδικότητες που είχαμε σε άλλα ΕΠΑΛ, χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια μας!

Εμείς απαντήσαμε με κατάληψη. Δείξαμε την αντίθεσή μας στην πραγματικότητα που μας πλασάρουν και είπαμε ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! Κάναμε γενική συνέλευση στο γυμναστήριο και είπαμε τα αιτήματά μας. Σκεφτόμαστε τα επόμενα βήματά μας. Αυτό που μας λείπει είναι η οργάνωσή μας. Άμεσα να πάμε σε εκλογές στα 5μελή και για το 15μελές.

Ήδη σε ΕΠΑΛ σε όλη την Ελλάδα οι συμμαθητές μας συζητούν τι θα κάνουν, πως θα αντισταθούν. Με αυτούς θα πρέπει το επόμενο διάστημα να συντονίσουμε τη δράση μας.

Και όλα αυτά την ώρα που η χρηματοδότηση των σχολείων έχει φτάσει στον πάτο, που δεν έχουν έρθει ακόμα όλα τα βιβλία των ειδικοτήτων και κάποιοι από εμάς φέτος δίνουν πανελλήνιες, που δεν υπάρχουν υποδομές και εργαστήρια για να κάνουμε μάθημα, αλλά και εκεί που τα εργαστήρια είναι καλά δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι καθηγητές. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, πληρώνουμε και από πάνω ένα σκασμό λεφτά για το φαγητό μας, ακόμα και τα υλικά που λείπουν από τα εργαστήρια.



Αγωνιζόμαστε, συντονιζόμαστε, γιατί δε μας κάνει:

Το σχολείο που μας αντιμετωπίζει σαν πελάτες και κάνει τη μόρφωση εμπόρευμα!

Το μέλλον της αβεβαιότητας, της ανεργίας, της περιπλάνησης, της δουλειάς για ψίχουλα.

Δεν μασάμε… Η αλήθεια είναι πως η σημερινή Κυβέρνηση συνεχίζει από εκεί που το άφησαν οι προηγούμενες και μαζί με τους συνεργάτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αλλού, έβαλαν και στην Παιδεία ένα Μνημόνιο.

Στα τσακίδια τα μέτρα τους, στα τσακίδια τα μνημόνιά τους που κάνουν χειρότερο το σχολείο και τη ζωή μας!

Συνεχίζουμε δυναμικά τον αγώνα μας.

Καμία αναμονή!

Συναγερμός-ξεσηκωμός σε όλα τα ΕΠΑΛ. Όλοι μαζί ενωμένοι, μπορούμε να τα καταφέρουμε!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Να μην κλείσει κανένα τμήμα στα ΕΠΑΛ. Κάθε μαθητής να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που επιλέγει και να την ολοκληρώνει χωρίς εμπόδια.

Να δοθούν τώρα όλα τα βιβλία, όλων των ειδικοτήτων.

Το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για να λειτουργήσουν κανονικά τα ΕΠΑΛ.

Να λυθεί τώρα το θέμα με τα παιδιά που έμειναν στην ίδια τάξη από απουσίες.

Σύγχρονα εργαστήρια για να μπορούν οι μαθητές να παρακολουθούν σωστά την ειδικότητά τους. Να παρέχεται δωρεάν ο εξοπλισμός που απαιτείται και να μην τον αγοράζουμε.

Μείωση των μαθητών ανά τάξη και εργαστήριο (2 εκπαιδευτικοί ανά 10 μαθητές).

Πτυχίο στα 3 χρόνια και να είναι η μόνη προϋπόθεση για την άσκηση επαγγέλματος.

Η πρακτική άσκηση στα ΕΠΑΛ να είναι ενταγμένη στη μάθηση. Ασφάλιση και πληρωμή με βάση το κατώτερο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη.

Να υπάρχει διευκόλυνση και κατανόηση για τους μαθητές που εργάζονται παράλληλα με το σχολείο για να τα βγάλουν πέρα.

Δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση για όλους τους μαθητές, όλες τις ώρες της ημέρας.

Ένα γεύμα δωρεάν για κάθε μαθητή.

Δημόσια, δωρεάν παιδεία για όλους".



Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πρέβεζας Κώστας Καμπουράκης ανέφερε στο atpreveza.gr για το ζήτημα που προέκυψε με το ΕΠΑΛ Πρέβεζας:

«Είναι δύο τα ζητήματα που έχουμε εδώ με τα ΕΠΑΛ. Και βέβαια είναι μόνο με το ΕΠΑΛ Πρέβεζας και το εσπερινό. Τα δύο άλλα ΕΠΑΛ, Φιλιππιάδας και Καναλακίου δεν έχουν κάποιο πρόβλημα. Όλοι οι τομείς και οι ειδικότητες έχουν εγκριθεί και υπάρχει επάρκεια προσωπικού.

Στο ΕΠΑΛ Πρέβεζας, ένας αριθμός 10 μαθητών, έμεινε τάξη από ανεπαρκή φοίτηση, είχε υπερβολικά μεγάλο αριθμό απουσιών. Κανονικά οι μαθητές αυτοί θα πρέπει να επαναλάβουν την τάξη, όπως γίνεται και στα γενικά λύκεια. Στο μεταξύ, το αναλυτικό πρόγραμμα της Γ’ Τάξης άλλαξε, που σημαίνει ότι οι μαθητές αυτοί δε μπορούν να πάνε στη Γ’ Τάξη και να την επαναλάβουν. Αυτό το ζήτημα αφορά πάρα πολλά ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα, όχι μόνο το δικό μας. Υπάρχουν δύο προτάσεις γι’ αυτό.

Η μία πρόταση είναι να παρακολουθήσουν τα παιδιά τα μαθήματα της Β’ Λυκείου πάλι και η άλλη πρόταση είναι να φτιαχτούν ειδικά τμήματα στη Γ’ Λυκείου, για τα παιδιά αυτά, όπου σε ένα αριθμό μαθημάτων να κάνουν συνδιδασκαλία με τα παιδιά που πάνε τώρα Γ’ Λυκείου.

Είναι ένα ζήτημα, στο οποίο πρέπει το Υπουργείο να δώσει οριστική απάντηση. Ίσως έχει αργήσει και λίγο το Υπουργείο, για να ξέρουν αυτά τα παιδιά τι θα κάνουν.

Για το άλλο θέμα. Μην ξεχνάμε ότι το ημερήσιο ΕΠΑΛ το δικό μας είναι στην έδρα ενός νομού, είναι κατηγορία Β’ και στους τομείς και τις ειδικότητες θα πρέπει να έχει έναν ελάχιστο αριθμό μαθητών. Για τη Γ’ Τάξη ο ελάχιστος αριθμός είναι 10 και για τους τομείς είναι 13. Αν είμαστε σε νησιωτική ή ορεινή περιοχή, ο ελάχιστος αυτός αριθμός είναι μειωμένος. Μπορεί να είναι 6, μπορεί και 4. Για το ημερήσιο ΕΠΑΛ είχαμε μία ειδικότητα στη Γ’ Τάξη, ειδικότητα εγκαταστάσεων ψύξης, μόνο με έναν μαθητή. Αυτή δεν εγκρίθηκε και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του, αν είναι δυνατόν να λειτουργήσει μία ειδικότητα με έναν μαθητή, που μπορεί να επιμένει να τελειώσει, μπορεί και όχι.

Είχαμε μία άλλη ειδικότητα, τεχνικός ηλεκτρονικών και υπολογιστικών συστημάτων, με δύο μαθητές εγγεγραμμένους – δεν ξέρουμε αν θα είναι και παρακολουθούντες- οι οποίοι είχαν ανεπαρκή φοίτηση στη Γ’. Και αυτή η ειδικότητα δεν έχει εγκριθεί. Μας έχουν μείνει άλλες τρεις ειδικότητες. Τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής, η οποία εγκρίθηκε χθες το απόγευμα. Μας μένουν δύο, η βοηθός νοσηλευτή και υπάλληλος διοίκησης και οικονομικών υπηρεσιών. Στην πρώτη έχουμε 6 εγγεγραμμένους στην άλλη 5 εγγεγραμμένους. Η ειδικότητα «υπάλληλος διοίκησης», υπάρχει και στα δύο περιφερειακά ΕΠΑΛ του Νομού. Για την ειδικότητα «βοηθός νοσηλευτή» έχουμε μία ειδικότητα που λέγεται «βοηθός βρεφονηπιοκόμου». Είναι 6 και 5 μαθητές. Δεν ξέρω αν το Υπουργείο έχει πάρει τις τελικές του αποφάσεις. Εγώ θα κάνω μία τελική πρόταση, αυτές τις δύο ειδικότητες για φέτος τουλάχιστον να εγκριθούν κατ’ εξαίρεση.

Στο εσπερινό ΕΠΑΛ, έχουμε μία ειδικότητα «τεχνικός ηλεκτρολογικών συστημάτων, εγκαταστάσεων και δικτύων με 2 μαθητές. Δεν εγκρίθηκε. Και μία ειδικότητα τεχνικός εγκαταστάσεων ψύξης και αερισμού με 4 μαθητές, η οποία επίσης δεν εγκρίθηκε.

Υπάρχει ένας προβληματισμός, που καλό είναι να φτάσει και στην κοινωνία. Ένα ΕΠΑΛ στην έδρα ενός Νομού, δε μπορεί να έχει ειδικότητα με δύο μαθητές. Αν ήταν στα σύνορα, θα το βλέπαμε. Κάτι δεν πήγε καλά τα προηγούμενα χρόνια σε αυτό το σχολείο. Και φτάσαμε στη Γ’. Πρέπει κάποια στιγμή, αν θέλουμε κάποια πράγματα να τα βελτιώσουμε, να μιλήσουμε με ειλικρίνεια και να πούμε την αλήθεια. Δε μπορεί να συντηρεί η Πολιτεία τμήματα με πλασματικές εγγραφές. Το σχολείο πρώτα είναι για τους μαθητές και μετά ο επαγγελματικός χώρος των εκπαιδευτικών.

Από το 2016 το Υπουργείο έχει κάνει ένα τεράστιο αγώνα να αναβαθμίσει τα ΕΠΑΛ, γιατί τα έχουμε ανάγκη ως κοινωνία, αλλά να λειτουργήσουν αναβαθμισμένα και με πραγματικό αριθμό μαθητών που θα φοιτούν. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να έχουμε πλασματικά τμήματα για να δικαιολογούνται ώρες εκπαιδευτικών. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν κινδυνεύει να απολυθεί ή να μετατεθεί σε άλλο Νομό. Θα δούμε πως θα διαχειριστούμε το προσωπικό. Δεν υπάρχει όμως λόγος να έχουμε εγγραφές πλασματικές. Πρέπει κάποια στιγμή τα ΕΠΑΛ να αποκτήσουν αξιοπιστία και ελκυστικότητα για την ελληνική κοινωνία. Με το να μη λέμε την αλήθεια δε θα τα καταφέρουμε. Εγώ μαζί με το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Πρεβέζης επιλέξαμε φέτος στον αγιασμό να πάμε στο ΕΠΑΛ. Γιατί εκεί πρέπει να δώσουμε όλοι βάρος».

Για τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής, ο κ. Καμπουράκης τόνισε: «Το ημερήσιο ΕΠΑΛ, το εσπερινό και το ΙΕΚ έχουν ένα εργαστηριακό κέντρο, όπου τα εργαστήρια γίνονται εκεί. Η αλήθεια είναι πως ο εργαστηριακός εξοπλισμός δεν έχει ανανεωθεί όπως θα έπρεπε, ξέρω όμως ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα και ένα πολύ μεγάλο χρηματικό ποσό για τις εργαστηριακές υποδομές των επαγγελματικών λυκείων. Αυτά τα εργαστήρια θα πρέπει να ασκούν πραγματικούς και όχι πλασματικούς μαθητές και εκπαιδευτικούς, όπου θα είναι διπλοί εκεί που χρειάζεται. Εκεί όμως που δε χρειάζεται δε μπορούμε να κάνουμε το… ξόδεμα προσωπικού».
Πηγή