Breaking

Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017

Αυτός είναι ο τελικός χάρτης του Μετρό Θεσσαλονίκης

Αυτός είναι ο τελικός χάρτης του Μετρό Θεσσαλονίκης


Αυτός είναι ο τελικός χάρτης του Μετρό Θεσσαλονίκης

Eνα πλήρες σχέδιο του μετρό της Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, παρουσία του προέδρου της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλου. Το μεγαλόπνοο έργο, που έχει πάρει «σάρκα και οστά» και πλέον έχει μπει στην τελική ευθεία, είναι ένα έργο που θα ανακουφίσει όλη τη Θεσσαλονίκη και δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης. Τίποτα δεν μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη στην τελική φάση, όπου βρίσκεται το έργο του μετρό. Τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται, οι χρηματοδοτήσεις υπάρχουν, οι κατασκευαστικές εταιρείες λειτουργούν απρόσκοπτα.

Σταθμοί, Διακλαδώσεις, Διασταυρώσεις

Έχουν ολοκληρωθεί, ή ολοκληρώνονται εντός του Σεπτεμβρίου οι κύριες εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στους 16 από τους 18 σταθμούς της Θεσσαλονίκης και της Καλαμαριάς:

 



 

  • “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός” (ΝΣΣ)

  • “Δημοκρατίας”

  • “Σιντριβάνι”

  • “Πανεπιστήμιο”

  • “Παπάφη”

  • “Ευκλείδης”

  • “Φλέμινγκ”

  • “Ανάληψη”

  • “Πατρίκιος”

  • "Βούλγαρη”

  • “Ν. Ελβετία"

  • “Νομαρχία"

  • “Καλαμαριά ”

  • “Αρετσού”

  • “Ν. Κρήνη”

  •  “Μίκρα ”


Στους σταθμούς “Βενιζέλου” και “Αγ. Σοφία”, όπου έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές για την πόλη αρχαιότητες, έχουν ληφθεί, σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ αποφάσεις προκειμένου να διατηρηθούν κατά χώρα οι αρχαιότητες στη μεγαλύτερη δυνατή έκταση. Για το σκοπό αυτό τροποποιείται ο σχεδιασμός των σταθμών. Συγκεκριμένα:

α) Ο σταθμός “Βενιζέλου” αναμορφώνεται σημαντικά και κατασκευάζεται υπόγεια, με διαφορετική μέθοδο κατασκευής και νέα διαμόρφωση προσβάσεων, ενσωματώνοντας ουσιαστικά στη λειτουργία του σταθμού, τον αρχαιολογικό χώρο που έχει αποκαλυφθεί. Προχωρούν οι μελέτες και παράλληλα οι εργασίες κατασκευής.

β) Ο σταθμός “Αγ. Σοφία” τροποποιείται στη βόρεια πρόσβαση και τον εξαερισμό, προκειμένου να διατηρηθούν κατά χώρα τα κατάλοιπα σημαντικών κτισμάτων που αποκαλύφθηκαν κατά την ανασκαφή. Προχωρούν οι μελέτες και παράλληλα με την ανασκαφή. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές στις προσβάσεις του σταθμού “Αγ. Σοφία”, στη νότια πρόσβαση του σταθμού “Σιντριβάνι-ΔΕΘ” και στη νότια πρόσβαση του σταθμού “Δημοκρατία”. Όταν ολοκληρωθούν οι απαραίτητες τεχνικές εργασίες, θα συνεχιστεί στο σταθμό “Βενιζέλου”. Επίσης έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις δυο διακλαδώσεις στις διασταυρώσεις και σε έναν επίσταθμο ως εξής: Διακλάδωση “Δημοκρατίας” Διακλάδωση “Πατρίκιος” Διασταύρωση “Σιντριβάνι” Διασταύρωση “Ανάληψη” Διασταύρωση “Νομαρχία” Επίσταθμος Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες στον επίσταθμο Μίκρας. Οι αρχιτεκτονικές διαμορφώσεις βρίσκονται σε εξέλιξη στις εξής θέσεις: Σταθμός “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, Σταθμός “Δημοκρατίας” Σταθμός “Σιντριβάνι” Σταθμός “Πανεπιστήμιο” Σταθμός “Παπάφη” Σταθμός “Ευκλείδης” Σταθμός “Φλέμινγκ” Σταθμός και διασταύρωση “Ανάληψη” Σταθμός “Ν. Ελβετία” Διασταύρωση “Νομαρχία” και Σταθμός “Ν. Κρήνη”

Η εγκατάσταση των  κυλιόμενων κλιμάκων έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 30% και αρκετά από τα υπόλοιπα Η/Μ συστήματα βρίσκονται στο στάδιο της παραγωγής και των εργοστασιακών δοκιμών.

Πηγή: ametro.gr