best tracker Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο

Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα – Διαβάστε για ποιο λόγο

loading...

Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο CF84CF81CEBFCEBCCEB1CEBACF84CEB9CEBACEBF 7

Ακόμη μια μεγάλη εφημερίδα διέκοψε την κυκλοφορία της στη Βενεζουέλα λόγω της άρνησης του Νικολάς Μαδούρο να δώσει χαρτί για να τυπωθεί.
Πρόκειται για την αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα, «El Impulso», η οποία από την 1η Ιανουαρίου σταμάτησε να τυπώνεται αφού οι ιδιοκτήτες της δεν έχουν πρόσβαση στο δημοσιογραφικό χαρτί. Η «El Impulso», που ασκούσε κριτική στην κυβέρνηση του Μαδούρο, ήταν «ενοχλητική» για το καθεστώς της Βενεζουέλας και αρκετές φορές είχε βρεθεί στο στόχαστρο του Μαδούρο. Είναι η 4η εφημερίδα που μόνο μέσα στο 2016 διακόπτει την κυκλοφορία της εξαιτίας της πολιτικής του προέδρου Νικολάς Μαδούρο να έχει το μονοπώλιο της διακίνησης του δημοσιογραφικού χαρτιού, το οποίο –όπως καταγγέλλουν δημοσιογραφικές ενώσεις- διαθέτει μόνο στις φιλικά προσκείμενες στην κυβέρνηση του εφημερίδες.

Πλήγμα για την ελευθερία του Τύπου
Η διεθνής οργάνωση Inter Americal Press Association (IAPA) με έδρα τις ΗΠΑ, καταδίκασε την κατάφορη παραβίαση της ελευθερίας του Τύπου και την λογοκρισία που επιβάλλει η κυβέρνηση του Μαδούρο. Όπως τονίζει η οργάνωση, η διαχείριση του δημοσιογραφικού χαρτιού βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης που αποφασίζει πόσο και σε ποιόν θα το διαθέσει. Ο πρόεδρος της IAPA, Ρόμπερτ Ροκ, σε ανακοίνωση του έκανε λόγο για «νέο χτύπημα στο δικαίωμα των πολιτών στην ενημέρωση» και διαβεβαίωσε πως το θέμα θα αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα για την οργάνωση και θα το θέσει τον Ιανουάριο στη συνεδρίαση του Οργανισμού Αμερικανικών Κρατών και στην Ιντεραμερικανική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Στη Βενεζουέλα δημοσιογραφικές ενώσεις κατήγγειλαν το νέο κλείσιμο εφημερίδας στη χώρα και επισημαίνουν πως αν δεν υπάρχει Τύπος ελεύθερος και ανεξάρτητος δεν μπορεί να υπάρχει Δημοκρατία.
Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο 2392A
Οι εργαζόμενοι αποχαιρέτησαν με θλίψη τους αναγνώστες
Η εφημερίδα ιδρύθηκε το 1904 και είναι η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα. Παρ’ ότι διέκοψε την κυκλοφορία της θα συνεχίσει να λειτουργεί ως ιστοσελίδα. Οι εργαζόμενοι στην εφημερίδα αποχαιρέτισαν με θλίψη τους αναγνώστες τους με ένα κείμενο που δημοσίευσαν με τίτλο «Επιθυμία μας είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε ενημέρωση».
Στο κείμενο τους μεταξύ άλλων αναφέρουν: «Σήμερα είμαστε πρωταγωνιστές μιας ιστορίας που ποτέ δεν θα θέλαμε να ζήσουμε, παρ’ ότι είχαμε συνειδητοποιήσει την απειλή, που αιωρείτο σαν ένα μαύρο σύννεφο πάνω από αυτό το δημοσιογραφικό σπίτι, από τη στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε να έχει το μονοπώλιο της διαχείρισης του δημοσιογραφικού χαρτιού. Το τελευταίο φύλλο της εφημερίδας για το 2016 δεν μπορούσε να τυπωθεί εξαιτίας της έλλειψης χαρτιού. Η ελπίδα μας είναι το τελευταίο που δεν χάνεται, για αυτό μέσα από αυτές τις γραμμές λέμε «hasta pronto» (θα τα πούμε σύντομα).
Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο 2392AA
Τουλάχιστον 25 εφημερίδες έκλεισε ο Μαδούρο
Όπως καταγγέλλουν ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι στη Βενεζουέλα, λόγω της πολιτικής του Νικολάς Μαδούρο να μη δίνει δημοσιογραφικό χαρτί στις εφημερίδες που ασκούν κριτική στην κυβέρνηση του, τουλάχιστον 25 εφημερίδες έχουν κλείσει τα τελευταία 3 χρόνια στη χώρα. Πρόκειται για μια νέα μέθοδο για να οδηγεί με έμμεσο τρόπο τις «ενοχλητικές» εφημερίδες στο λουκέτο. Αυτή τη στιγμή το καθεστώς του Μαδούρο ελέγχει πλήρως τα ΜΜΕ στη χώρα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Δημοσιογράφων της Βενεζουέλας Τινέδο Γκία, σε συνέντευξη του που μου είχε δώσει πρόσφατα και είχε δημοσιεύσει το iefimerida, είχε δηλώσει πως η κυβέρνηση του Μαδούρο πάντα δίωκε τα ΜΜΕ στη χώρα και εξέφρασε την πικρία του για το γεγονός ότι ορισμένοι Ευρωπαίοι πολιτικοί εξακολουθούν να στηρίζουν το καθεστώς της Βενεζουέλας, αφού με αυτόν τον τρόπο, όπως είπε «γίνονται συνένοχοι στα εγκλήματα που διαπράττονται στη Βενεζουέλα».
Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο Εκλεισε η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα - Διαβάστε για ποιο λόγο 2392AAA
Σχέδιο για φίμωση όλων των ΜΜΕ
Οι σχέσεις ανάμεσα στο καθεστώς Τσάβες και τα ΜΜΕ ήταν από την αρχή συγκρουσιακή. Το 2007 ο Ούγο Τσάβες είχε κλείσει τον μεγαλύτερο τηλεοπτικό σταθμό της χώρας RCTV, με την κατηγορία ότι συμμετείχε στο πραξικόπημα εναντίον του το 2002, το οποίο είχε μείνει στην ιστορία ως το «πραξικόπημα των μίντια». Ακολούθησε το κλείσιμο μικρότερων τηλεοπτικών σταθμών επειδή προέβαλαν τις δραστηριότητες των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ενώ η κυβέρνηση Τσάβες είχε κλείσει και δεκάδες ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Στη συνέχεια η κυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο έκλεισε και εκείνος περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς, έχει απειλήσει ευθέως δημοσιογράφους που του ασκούν κριτική, έχει ασκήσει διώξεις σε διευθυντές εφημερίδων, έχει απειλήσει και άλλα κανάλια ότι θα τα κλείσει αν δεν σταματήσουν τις επιθέσεις εναντίον του και το τελευταίο διάστημα οδηγεί σε κλείσιμο και άλλες εφημερίδες στερώντας τους το χαρτί για να μη μπορούν να τυπωθούν. Η El Impulso ήταν η αρχαιότερη εφημερίδα στη Βενεζουέλα
Επιπλέον ορισμένα ΜΜΕ, (μεγάλες εφημερίδες αλλά και κανάλια) που ασκούσαν κριτική στην κυβέρνηση, όπως η ιστορική εφημερίδα «El Universal», απαξιώθηκαν από την κυβέρνηση και στη συνέχεια άλλαξαν ιδιοκτησιακό καθεστώς και οι νέοι ιδιοκτήτες, που εμφανίστηκαν ξαφνικά για να τις «σώσουν», άλλαξαν την πολιτική τους γραμμή και πλέον στηρίζουν την κυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι η αλλαγή ιδιοκτησίας και πολιτικής γραμμής αυτών των μέσων ενημέρωσης εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο του Μαδούρο για να ελέγξει πλήρως την ενημέρωση στη χώρα και πως πίσω από τους επιχειρηματίες που αγοράσουν τα ΜΜΕ κρύβεται η ίδια η κυβέρνηση.
δείτε τη συνεχεια